Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.

Selecteer de typen cookies die u wilt accepteren.

Strictly necessary cookies
These cookies are strictly necessary to enable you to move about the site or to provide certain features you have requested.
Functionality cookies
These cookies enhance the functionality of website by storing your preferences.
Performance cookies
These cookies help to improve the performance of the website, providing a better user experience.
Online behavioral advertising cookies
These cookies are used to tailor the advertising to each user.
Meer weten...

Adresonderzoek aanvragen

Iedereen moet bij de gemeente ingeschreven staan op een adres. Dat kan een woon- of briefadres zijn. Staat er iemand onterecht op uw adres ingeschreven, vraag dan de gemeente om een adresonderzoek te starten.

Of zoekt u? Gerelateerde links:

Meer informatie? Klik hieronder op het onderwerp dat u zoekt.

Meer algemene informatie

De gemeente kan wettelijk niet direct een bewoner uitschrijven. Dat kan alleen als de vorige bewoner zelf aangifte van adreswijziging doet of nadat de gemeente na onderzoek geen nieuw adres heeft weten te achterhalen.

Krijgt u alsnog nadere informatie over het nieuwe adres van de vertrokken bewoner(s)? Geef deze informatie dan door aan de gemeente.

Doen of meenemen

Om een adresonderzoek te starten, heeft u nodig:

  • uw geldige identiteitsbewijs
  • bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning
  • eventueel de gegevens van de betrokken persoon of personen

Termijn

Bij de gemeente Heerlen duurt het onderzoek gemiddeld zes weken. Afhankelijk van de aanwijzingen kan het onderzoek langer duren.

Bezwaar en beroep

De betrokkene kan binnen zes weken na de datum van het besluit een bezwaarschrift indienen.