Adviseur Mens & Organisatie

Vind jij het leuk om op verschillende onderdelen van het Mens & Organisatie vakgebied (samen) te werken en resultaten neer te zetten? Leg jij op een natuurlijke manier verbinding, zowel binnen het team M&O als binnen de organisatie? Ben jij creatief, mensgericht én kun je overtuigend adviseren? Dan is de functie Adviseur Mens & Organisatie misschien wel iets voor jou! Reageer vóór 17 juli!

Wie ben jij?

  • Je hebt passie voor Mens en Organisatie (M&O) thema’s en weet wat er speelt binnen het vakgebied;
  • Je voelt je comfortabel in een dynamische omgeving;
  • Je bent proactief, hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding en denkt in mogelijkheden;
  • Je bent betrokken bij M&O ontwikkelingen en zoekt actief naar zowel interne als externe samenwerking en afstemming;
  • Je bent mensgericht en maakt makkelijk verbinding met de mensen om je heen en in de organisatie. Je voelt goed aan wat past bij de organisatie en bent realistisch in verwachtingen en mogelijkheden;
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden, overtuigingskracht en mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke en organisatiesensitiviteit ;
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.

Wat ga je doen? 

  • Je adviseert, ondersteunt en begeleidt management en medewerkers bij personeelsvraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld mobiliteit, werving en selectie, functioneren, verzuim en arbeidsvoorwaarden. Je werkt hierbij nauw samen met de Businesspartners M&O en medewerkers M&O van het betreffende organisatieonderdeel;
  • Je bewaakt de voortgang en de juiste toepassing van de geldende M&O procedures, -processen en maatregelen;
  • Je bent contactpersoon en/of participeert in project-, werkgroepen en samenwerkingsverbanden;
  • Je signaleert en specificeert behoeften van de klant en knelpunten in de uitvoering van het M&O beleid, draagt voorstellen aan ter verbetering en levert hiermee een bijdrage aan het verder optimaliseren van het M&O beleid.

Jouw Team

Het team Mens & Organisatie maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering. Het team bestaat uit circa 35 medewerkers, die werkzaam zijn op het brede M&O terrein. Denk aan werving en selectie, vitaliteit, leren en ontwikkelen, HR advisering aan de lijnorganisaties en natuurlijk ook de personeels- en salarisadministratie. We staan aan de vooravond van een doorontwikkeling, met een nieuwe inrichting van ons team, die zal leiden tot een aangepast aanbod van producten en diensten. Maatschappelijke ontwikkelingen en de visie op het Heerlen van Morgen vragen om een ander type inzet van het team. Aan ons de taak om daarop in te spelen en in nauwe samenwerking met collega’s van andere teams én het management te werken aan teams met impact, de duurzame inzetbaarheid van iedere medewerker en de veranderkracht van onze organisatie. Daarvoor is het belangrijk dat we als één team M&O met heldere doelen en één werkwijze samenwerken met de andere teams en het management aan de opgaven van de stad met als doel Heerlen een nog fijnere plek maken om te wonen, werken en leven!

Bouwen aan het Heerlen van Morgen 

Heerlen is een stad met lef. In Heerlen zijn we doorpakkers en maken we dingen waar die anderen niet voor mogelijk houden. Werken voor Heerlen is werken aan het Heerlen van morgen. Lees er meer over.

Wat krijg je daarvoor terug? 

Bij de gemeente Heerlen bieden we jou een omgeving waar je de ruimte krijgt om jezelf en de organisatie te ontwikkelen. De eerste arbeidsovereenkomst zal voor bepaalde tijd zijn. 

De functie betreft een dienstverband voor 36 uur (1 fte) en is ingeschaald in schaal 10 met een bruto maandsalaris van minimaal €3.558, - en maximaal € 5.247, - (afhankelijk van opleiding en ervaring, bij een fulltime dienstverband). Het is mogelijk om 40 uur te werken en 36 uur uitbetaald te krijgen. Daarmee bouw je wekelijks 4 uur extra vrije tijd (ADV) op.

Verder ontvang je een individueel keuze budget (IKB). Dit is 17.05% van jouw salaris. Daarnaast bieden wij mogelijkheden om opleidingen te volgen, flexibel te werken en hebben wij verschillende vitaliteitsregelingen, waaronder onze eigen sportstimuleringsregeling en een flexibel vitaliteitsbudget in de vorm van een digitale munt (Vitknip) die je in Heerlen op veel plekken kan inzetten om jouw vitaliteit te vergroten. Je pensioen wordt opgebouwd bij het ABP. Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de cao gemeenten. Bekijk al onze arbeidsvoorwaarden op onze site.

Meebouwen aan het Heerlen van morgen?

Heb je interesse in deze functie? Stuur dan jouw cv en motivatiebrief naar secretariaatOrganisatie@heerlen.nl, onder vermelding van vacaturenummer 24079, gericht aan Pascal Pletzers, teammanager Mens & Organisatie. Je kunt solliciteren tot en met 16 juli 2024. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 18 juli.

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie, de procedure, tijdelijkheid van de functie of de arbeidsvoorwaarden kun je contact opnemen met Kiki Widdershoven, M&O Businesspartner. Je kunt haar bereiken via telefoonnummer 045-5604493 of per mail k.widdershoven@heerlen.nl

Voor deze functie wordt gelijktijdig intern en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de interne kandidaat. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.