eHerkenning aanvragen

Wilt u digitaal zaken doen met een overheidsorganisatie? Dan moet u of uw medewerker zich mogelijk online identificeren met eHerkenning. Bijvoorbeeld als u een vergunning of een subsidie aanvraagt. Door eHerkenning weten overheidsorganisaties met welk bedrijf ze te maken hebben. Ook weten ze of medewerkers gemachtigd zijn om namens dit bedrijf te handelen.

Heeft u een bedrijf en wilt u zich online kunnen identificeren? Vraag dan eHerkenning aan bij een erkende leverancier.

Meer informatie? Klik hieronder op het onderwerp dat u zoekt.

Meer informatie

eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen.

Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.

U kunt met eHerkenning bijvoorbeeld online:

  • een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen
  • een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel
  • een melding doen of vergunning aanvragen via Omgevingsloket online

Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl.

Voorwaarden

De voorwaarde voor het aanvragen van eHerkenning is:

  • Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Doen of meenemen

Zo vraagt u eHerkenning aan:

  • U volgt het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke erkende leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen.
  • U vraagt eHerkenning aan bij de leverancier van uw keuze.
  • U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.