Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.

Selecteer de typen cookies die u wilt accepteren.

Strictly necessary cookies
These cookies are strictly necessary to enable you to move about the site or to provide certain features you have requested.
Functionality cookies
These cookies enhance the functionality of website by storing your preferences.
Performance cookies
These cookies help to improve the performance of the website, providing a better user experience.
Online behavioral advertising cookies
These cookies are used to tailor the advertising to each user.
Meer weten...

Direct in gesprek via 'live chat'

13 januari 2020 Inwoners van Heerlen kunnen direct in gesprek met de gemeente via de zogenaamde 'live chat'. Via een knop op de homepage kunnen ze direct een vraag stellen. Een formulier invullen of een telefoonnummer bellen is dan niet nodig. Op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 uur volgt direct een antwoord of reactie.

Wethouder Adriane Keulen: “Deze manier van werken hebben we het afgelopen half jaar uitgebreid getest. De reacties waren heel positief en daarom blijven we op deze manier werken. Maar persoonlijk contact blijft natuurlijk mogelijk”.

Extra service

Voor sommige mensen is het lastig om zaken met de gemeente te regelen via de website. In dat geval kunnen ze via de chat direct een gesprek beginnen. Dat kan door de knop aan te klikken rechts onderaan op de pagina www.heerlen.nl. Is de knop niet zichtbaar op de homepage, dan is de chat niet beschikbaar.

De live chat is een extra service van de gemeente, bovenop de gebruikelijke kanalen als mail en telefoon. Natuurlijk kunnen inwoners altijd naar het stadhuis blijven komen. Voor sommige zaken is dat zelfs verplicht. 

Goed afsluiten

Chatten met gemeente kan ook vanaf een openbare computer, bijvoorbeeld in de bibliotheek. Daar is het belangrijk om het gesprek goed af te sluiten, anders kunnen volgende gebruikers nog lezen wat is besproken. Afsluiten gebeurt via het kruisje rechts bovenin het chatbericht. Dan is het gesprek afgelopen. De gemeente reageert dan ook niet meer. 

Privacy

Gaat het om zaken waarbij inwoners privacygevoelige informatie moeten aanleveren? Dat kan niet via de chat. In zo'n geval kunnen mensen de informatie via de mail of telefoon doorgeven. Mailen kan naar gemeente@heerlen.nl, bellen kan naar 045- 560 50 40 (ook vanuit het buitenland). 

Volgen

Burgers kunnen de gemeente ook volgen op social media. Daar kunnen ze meedenken over, of op de hoogte blijven van, de ontwikkelingen in de stad. Ook daar volgt een reactie op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 uur. Vragen die buiten deze tijd worden ingediend, worden de volgende werkdag opgepakt.