Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.

Selecteer de typen cookies die u wilt accepteren.

Strictly necessary cookies
These cookies are strictly necessary to enable you to move about the site or to provide certain features you have requested.
Functionality cookies
These cookies enhance the functionality of website by storing your preferences.
Performance cookies
These cookies help to improve the performance of the website, providing a better user experience.
Online behavioral advertising cookies
These cookies are used to tailor the advertising to each user.
Meer weten...

Informatie-analist Integrale veiligheid

5 februari 2019 We hebben een vacature voor een Informatie-analist Integrale Veiligheid M/V. (1 fte / 36 uur per week) Vacaturenummer 19001

De afdeling Integrale Veiligheid heeft als doel het vergroten van de veiligheid en het veiligheidsgevoel van de Heerlense burgers en de bezoekers van de stad. De afdeling voert hiertoe werkzaamheden uit op het gebied van veiligheidsstrategie en –beleid, handhaving, rampenbestrijding en crisisbeheersing en regie op en coördinatie van diverse veiligheidsprojecten.

De afdeling bestaat uit de bureaus Bouw- en milieuhandhaving, Beleid en bedrijfsvoering & het Flexteam, Toezicht en Handhaving.

Voor het bureau Beleid, bedrijfsvoering & het Flexteam zijn wij per direct op zoek naar een:

Informatie-analist Integrale Veiligheid M/V

Functie-informatie:

Jouw doel is het versterken van de strategische en tactische informatiepositie van de gemeente op diverse veiligheidsonderwerpen uit onze Kadernota Leefbaarheid en Veiligheid. Je analyseert - op het gebied van ondermijning en bestuurlijke aanpak Veiligheid - informatiebehoeften, informatiebronnen, informatiestromen en processen en adviseert hierover. Je faciliteert hiermee onder meer het Flexteam en de politie. Je organiseert onder het RIEC-convenant expertmeetings in het kader van ondermijning. Je verricht BIBOB-onderzoeken (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) en voert controles uit op coffeeshops. Je maakt deel uit van de integrale samenwerking met politie, belastingdienst, marechaussee en openbaar ministerie.

Functie-eisen:

  • Je hebt werkervaring op het terrein van OOV (Openbare Orde en Veiligheid);
  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau en bent in het bezit van een (HBO-)diploma Informatiemanagement of vergelijkbaar;
  • Je hebt kennis van en ervaring met methoden van onderzoek en data-analyses;
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving;
  • Je levert een bijdrage aan de doorontwikkeling van integrale ondermijningsbeelden binnen de gemeente;
  • Je bent bekend met de werkwijze van strategische partners zoals het openbaar ministerie, de politie en de belastingdienst;
  • Je hebt interesse in en kennis van data-gestuurd werken.

Competenties:

  • Je bent inventief, bent continu op zoek naar innovatieve werkwijzen en ziet de samenhang tussen diverse veiligheidsonderwerpen en –ontwikkelingen;
  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en bent omgevingsbewust;
  • Je bent flexibel en een teamplayer; daarnaast ben je in staat taken zelfstandig af te handelen;
  • Je bent proactief;
  • Je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke èn interne en externe verhoudingen;
  • Je verzamelt en analyseert informatie en rapporteert hierover ten behoeve van de werkprocessen binnen het team;
  • Je bent breed inzetbaar en je adviseert integraal op het terrein van OOV.

Salaris:

Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 3.805,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 9).

Sollicitaties:

Belangstellenden kunnen hun sollicitatiebrief onder vermelding van vacaturenummer op brief en enveloppe vóór 23 februari 2019 toesturen aan de heer mr. P. Vanderheyden, afdelingshoofd Integrale Veiligheid van de gemeente Heerlen, Postbus 1, 6400 AA Heerlen of per e-mail aan mevrouw M. Hanssen, m.hanssen@heerlen.nl

Overige Informatie:

Nadere inlichtingen over deze functie kunnen worden ingewonnen bij Claudia Mulders, hoofd bureau Beleid en bedrijfsvoering & het Flexteam via tel. 14 045 of email c.mulders@heerlen.nl.