Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Loterij organiseren

Bij een loterij kopen deelnemers loten om prijzen te winnen. Voor het organiseren van een loterij is een vergunning nodig. Vraag de vergunning aan bij de gemeente of bij de Kansspelautoriteit.

Bij een loterij kopen deelnemers loten. Ieder lot heeft een unieke cijfer- of lettercombinatie. Bij de trekking kunnen deelnemers prijzen winnen. De organisatie bepaalt willekeurig welke prijs op welk lot valt.

Voor het organiseren van een loterij heeft u een vergunning nodig.

Hou er rekening mee dat u misschien kansspelbelasting moet betalen.

De voorwaarden voor het organiseren van een loterij zijn onder andere:

  • De opbrengst is bestemd voor een goed doel.
  • Minstens 40% van de opbrengst gaat naar dat goede doel.
  • Uiterlijk 3 maanden na de trekking levert u een financieel verslag in bij de gemeente of bij de Kansspelautoriteit, afhankelijk van wie de vergunning verleende.

Tarief 2024:

€ 47,95 de aanvraag van de vergunning
Let op: Als het KvK-nummer van de organisatie niet is ingevuld op het formulier, brengen we de kosten bij de aanvrager persoonlijk in rekening.

Graag betalen met iDEAL of met een creditcard.

Zo vraagt u een vergunning aan voor het organiseren van een loterij:

Vraagt u een vergunning aan bij de gemeente? De gemeente beslist binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag. Deze termijn mag de gemeente eenmaal verlengen.

Vraagt u een vergunning aan bij de Kansspelautoriteit? Na ontvangst van de aanvraag neemt de Kansspelautoriteit binnen 8 weken een besluit.

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.