Klacht indienen over een aanbesteding

Op een goede manier inkopen en aanbesteden is heel belangrijk voor gemeenten. De gemeente Heerlen houdt zich aan de doelstellingen van het inkoopbeleid. Voor alle overheidsopdrachten houden wij ons aan het aanbestedingsbeleid.

Heeft u een klacht over een aanbesteding van de gemeente? Dan kunt u bij de gemeente een klacht indienen.

Aanpak

Neem contact op met de gemeente en geef uw klacht door.

Omschrijving

Als de gemeente een bedrijf wil inhuren voor een grote opdracht, moet dit met een aanbesteding. Bij een aanbesteding beschrijft de gemeente eerst wat de opdracht is, en wat de eisen zijn om de opdracht te krijgen. Bedrijven die geschikt zijn voor de opdracht kunnen zich inschrijven. Daarna kiest de gemeente het bedrijf uit dat het best bij de opdracht past.

Vindt u dat de gemeente een aanbesteding niet goed heeft gedaan? Of vindt u dat de gemeente zonder goede reden een opdracht niet heeft aanbesteed? Dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente.

Wilt u advies over uw klacht? Neem dan contact op met de Commissie van Aanbestedingsexperts.

Bezwaar en beroep

Klachtenmeldpunt aanbesteden

Heerlen heeft het verplichte 'klachtenmeldpunt aanbesteden'. De regels staan in de klachtenregeling. 
Het klachtenmeldpunt geldt voor alle aanbestedingen. Stuur uw klacht naar: klachtenmeldpuntaanbesteden@heerlen.nl

Heeft u een klacht ingediend bij de gemeente, maar bent u het niet eens met de uitkomst of afhandeling? Dan kunt u aan de rechter vragen of de gemeente een fout heeft gemaakt.

Of zoekt u?

Ondernemers