Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente Heerlen? Heeft u een klacht over de manier waarop de gemeente haar taken uitvoert of over hoe u bent behandeld door een medewerker van de gemeente. Laat het ons weten.
Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator.
De gemeente kan u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. De gemeente stuurt u de beslissing.
Deze klachtenregeling gaat niet over inhoudelijke zaken, zoals de straatverlichting die niet goed werkt of een scheve stoeptegel.
Als er sprake is van één van de volgende situaties dan hoeft de gemeente de klacht niet in behandeling te nemen:
Het indienen van een klacht is gratis.
Dien uw klacht digitaal in via het digitale formulier.
Zo meldt u een klacht over de gemeente:
Als u ook uw telefoonnummer vermeldt (dit is niet verplicht), kan de gemeente sneller informatie bij u inwinnen of onduidelijkheden wegnemen.
Uiteraard mag u de klacht ook telefonisch, schriftelijk of via de mail doorgeven, maar het snelste gaat het via het digitale formulier.
Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.