Olivier Paquay wordt directeur van nieuwe citymarketingorganisatie Heerlen
De uit Eijsden afkomstige Olivier Paquay (42) start in augustus als directeur van de nieuwe citymarketingorganisatie van Heerlen. Hij gaat leidinggeven aan de verdere ontwikkeling en uitvoering van de stadsbrede marketingaanpak, die is voortgekomen uit een eerder placebrandingstraject. Dit traject ontstond in co-creatie met de stad, vanuit de behoefte om het verhaal van Heerlen krachtiger te vertellen en de positieve ontwikkelingen zichtbaarder te maken. Voor bewoners, bezoekers, bedrijven én investeerders.
Samen het verhaal uitdragen
Zijn opdracht voor Heerlen is om samen met partners te bouwen aan een sterk en inspirerend profiel voor de hele stad.
Wethouder cultuur, erfgoed en centrumontwikkeling Jordy Clemens: “We hebben al zoveel om trots op te zijn, van Cultura Nova tot Kasteel Hoensbroek. Tegelijkertijd bouwen we op allerlei manieren verder aan deze stad, van een nieuw Romeins Museum tot gezelligere en groenere pleinen. Deze nieuwe organisatie is er voor héél Heerlen en helpt ons om dat unieke verhaal nog beter uit te dragen. Ik ben blij dat Olivier vanuit zijn kennis en professionaliteit Heerlen hierbij gaat helpen.”
Nieuwe fase, gedragen door de stad
De afgelopen jaren speelde Heerlen Mijn Stad een waardevolle rol in de promotie van het centrum van Heerlen. Ook in het placebrandingtraject heeft de organisatie actief bijgedragen aan het ontwikkelen van een nieuw stadsverhaal. Het college bedankt het bestuur van Heerlen Mijn Stad voor hun betrokkenheid en de fijne samenwerking. Met de huidige stap breekt een nieuwe fase aan. De gemeente en het Ondernemersfonds Heerlen hebben daarin samen de handschoen opgepakt om citymarketing op een bredere leest te schoeien: van, voor en door de hele stad.
Ruime ervaring
Met Paquay krijgt de nieuwe organisatie een bestuurder met ruime ervaring. Als ondernemer en merkstrateeg werkte hij onder meer voor Limburgse overheden aan het bewustwordingsprogramma Wacht Niet Op Water en ontwikkelde hij samen met Zuid-Limburg Bereikbaar en inwoners een gedragscampagne op de Groene Loper in Maastricht. Ook vervulde hij commerciële en marketingfuncties bij Heineken Nederland en Mediahuis Limburg én speelde hij een belangrijke rol bij de succesvolle herpositionering van biermerk Brand. Paquay kijkt ernaar uit om samen te werken aan de toekomst van Heerlen:
“Heerlen heeft een uniek karakter dat je nergens anders vindt. Ik kijk ernaar uit om de energie die hier leeft samen te vertalen naar een krachtig verhaal, dat zowel binnen als buiten de stad weerklank vindt.”
Verbinder
Geerd Simonis, voorzitter van het Ondernemersfonds Heerlen is verheugd:
“Met Olivier halen we iemand binnen met visie, ervaring en daadkracht. We hebben er alle vertrouwen in dat hij een verbindende rol zal spelen en samen met partners, ondernemers en inwoners gaat werken aan een betekenisvolle en herkenbare positionering van Heerlen. Passend bij de pioniersmentaliteit en ambitie van onze bijzondere stad.”