Rioolklacht melden
Heeft u een klacht over het riool? Bijvoorbeeld omdat het riool verstopt is of stinkt? Als de oorzaak buiten uw erf ligt, meldt u dit bij de gemeente.
Ligt de oorzaak in de huisaansluiting (tussen gevel en erfgrens) dan mag u gebruik maken van de ontstoppingsregeling van de gemeente.
Dit kan 24/7.
Bel bij spoed of maak anders online een melding.
Aanpak
Zo meldt u bij de gemeente een klacht over het riool:
- U neemt telefonisch contact op met de gemeente of maakt een melding.
- U geeft door:
- uw naam en adres
- wat voor soort klacht het is (verstopping, stank of verzakking)
- hoe lang u de klacht al heeft
- of uw buren dezelfde klacht hebben
- eventuele foto’s en bouwtekeningen
- een eventueel onderzoek of verklaring van een bedrijf dat uw klacht heeft onderzocht
Is de gemeente verantwoordelijk voor de gemelde klacht? Dan nemen wij contact met u op en zorgen dat het riool zo snel mogelijk wordt hersteld.
Is u huisaansluiting verstopt? Dan mag u gebruik maken van de ontstoppingsregeling. Een gespecialiseerd bedrijf neemt dan zo snel mogelijk contact met u op om een afspraak te maken.