Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.

Selecteer de typen cookies die u wilt accepteren.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...

Uittreksel Basisregistratie personen opvragen

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) is een officiële verklaring dat u in Heerlen woont. Hierop staan persoonsgegevens zoals uw naam, adres en woonplaats. U heeft bijvoorbeeld een uittreksel nodig als u zich wilt inschrijven voor een woning, als u uw auto wilt overschrijven, of als u gaat trouwen of scheiden. Geef duidelijk aan waar u het uittreksel voor nodig heeft.

Let op: Heeft u het uittreksel met spoed nodig? Maak een afspraak en kom naar de balie.

Regel dit meteen online

Meer informatie? Klik hieronder op het onderwerp dat u zoekt.

Meer algemene informatie

In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel. Instanties kunnen om een uittreksel uit de BRP vragen. U kunt bijvoorbeeld aan een woningstichting laten zien dat u ingeschreven staat bij de gemeente.

Ouders of verzorgers zijn niet verplicht om bij de inschrijving van hun kind aan een opleiding een uittreksel uit de BRP aan de school te overleggen! 

Regel dit meteen online

Kosten

€ 11,15 als u het BRP-afschrift via internet (met DigiD) aanvraagt en betaalt.
€ 17,75 als u aan de balie of schriftelijk aanvraagt.

Graag met pin betalen.

Regel dit meteen online

Doen of meenemen

Zo vraagt u een uittreksel uit de basisregistratie personen aan:

  • Log in met uw DigiD bij uw gemeente.
  • Vul uw gegevens in.
  • U betaalt het uittreksel online bij de aanvraag.
  • U krijgt het uittreksel binnen 7 werkdagen thuisgestuurd. 
  • Komt u aan de balie? Neem uw legitimatiebewijs mee.

Wanneer u de aanvraag doet namens een ander heeft u het volgende nodig: 

  • schriftelijke machtiging van betrokkene; 
  • kopie legitimatiebewijs betrokkene. 

Regel dit meteen online

Termijn

Heeft u het uittreksel online aangevraagd? U krijgt het per post toegestuurd. Dit duurt ongeveer 7 werkdagen. Let op: Dit duurt op dit moment langer dan normaal vanwege drukte.

Regel dit meteen online